Termékajánló

Látogató számláló

0
3
3
4
3
3
3

Online látogatók száma


Utolsó frissítés

2019.01.16.

Fizetési megoldás

3. rész - Milyen párnát válasszak?

3. rész - Milyen párnát válasszak?

Ha megtaláltuk a számunkra legideálisabb matracot, az csak az első lépés a tökéletes pihenés lépcsőjén. Ahhoz, hogy az alvás valóban pihentető legyen, a nyakat és a fejet is megfelelően kell megtámasztani, így az izmok nem kapaszkodnak görcsösen az éjszaka folyamán.
Ebben le
het segítség az alvási szokásnak megfelelő párna. Jelenleg rengeteg féle-fajta párna kapható. Választhatunk biopárnát, mely tönköly- vagy köleshéjjal töltött. Széles választékban találunk azonban memory anyagból készült párnákat is, melyek a testhőmérséklet hatására veszik fel a megfelelő formát, így biztosítva tökéletes tartást a nyaknak.
A hagyományos tollpárnák most is népszerűek, de már nem elégítik ki a modern kor követelményeinek megfelelő kényelmi és egészségügyi funkciókat. A párnánk kiválasztásánál igen sok kritériumnak kell megfelelni. Vigyáznunk kell rá, hogy párnánk fejünket optimálisan támasztja alá, antiallergén hatású, higiénikus és könnyen tisztítható legyen. A nagyméretű magas nagypárna gerincgörbületünket kórosan megváltoztathatja.

Ugye el sem hiszi, hogy párnájának kiválasztásánál nem mindegy, hogy milyen testhelyzetben alszik? Endedje meg, hogy néhány gondolattal alvási tanácsokat adjak Önnek az egészségesebb pihenéséhez:

  • Ha a nyaka vagy vála táján merevek az izmai, akkor a nyak tájékán kialakult merevségeket a speciális egészségügyi párnák segítségével lehet kiegyenlíteni. Legjobb módszer, ha olyan párnát használunk melynek alapanyaga emlékező szivacs, ami tökéletesen képes felvenni a fej formáját, majd alvás után visszanyeri eredeti alakját. Ezek a tudományosan kifejlesztett párnák a fejet és a tarkót természetes, fesztelen, a testnek legjobban megfelelő helyzetben tartják.
  • Ha Ön hason alvó a legjobb megoldást az jelentené, ha nem használna párnát, de ha mégis párnával szeret aludni, akkor csakis kispárnát javaslok.
  • Ha Ön háton szeret aludni ne magas párnával tegye. Legjobb megoldás ha félpárnával pihen. Ha fáj a dereka a térdei alá is tegyen párnát.
  • Oldalfekvésben anatómiai párnát használjon. A két térde közé helyezett párna pedig stabilizálhatja a medencéjét.
A jó párna megválasztása nagyon fontos. Sokan az ezeréves, még üköreganyánktól örökölt, rosszul tömött tollpárnákon alszanak, mások pedig felülnek a nagy bolthálózatok akciós kínálatainak, és az olcsó és rossz minőségű párnákon több kellemetlenséget szereznek maguknak, mint amennyit spórolnak.

Milyen betegségekhez segíthet hozzá a rossz párna?
- fejfájás
- gerinc-panaszok
- vérnyomás problémák
- rossz közérzet, stresszfaktorok növekedése a kialvatlanság miatt

Milyen párnák vannak?
Az alakban, méretben, és töltőanyagban számtalan párnafélét kínálnak a boltok, mindegyik vonzó valami miatt. Egyik az ára miatt vonja magára a tekintetet, másik a különleges alakja, harmadik a mintázata miatt feltűnő. Mindegyikről azt állítja a gyártója, hogy ha ezt vesszük, akkor vége minden bajunknak. De mi az igazság? Független párnatesztre indultunk.

A gyógytornász - gerinc specialista szerint a jó párna ideális mérete 40x 80 cm, és téglalap formája van. Ez azért lényeges, mert a fej így a párnán nyugszik, a váll viszont az ágymatracon fekszik.
Mennyire izzadunk? - ez egy igen lényeges kérdés, ugyanis, a nagyon izzadós embereknek célszerű lehet egy mosható töltelékkel töltött párnát vásárolni, ha ez nem megy, akkor húzza a párnát dupla cihába, és cserélje rendszeresen mindkettőt.
Allergia esetén is jó, ha gondokodunk! - a megfelelő textil, a mosható belső, az antiallergén huzat bizony jó szolgálatot tehet. A hajunkban ugyanis számos allergént beviszönk az ágyba, és párnánkra helyezünk, akaratunktól függetlenül. Aki a házipor atkájára érzékeny, azok legjobban teszik, ha mosható ágyneműt tartanak, és heti gyakorisággal mossák az ágyneműjüket, sőt akár két garnitúrát is váltogathatnak.

Milyen párnát NE válasszunk:
A párnák közül a furcsa alakú párnákat mindenképpen érdemes elkerülni. Különösképpen tilos a hengeres párnán aludni. A hengeres párnák dísznek vannak, igen praktikusak, ha fal mellé helyezzük őket szép sorjában, hogy ne érjünk a falhoz, vagy ne essen az ágy mellé semmi, de nem avlók arra, hogy rajtuk aludjunk. ne válasszunk fura, U alakú, vagy négyzetes alvópárnát sem, és túl nagy kispárnán sem célszerű aludni. (Az optimális méretet lásd fentebb). A szintetikus tölteléket teljes mértékben kerüljük el. A régi párnákban az összesűrűsödött tollat már ki kellene cserélni, az ilyen nosztalgikus darabokat érdemes kidobni.


Dobja el a nagypárnáját! A nagypárna rossz tartást eredményez. A kényelmes alváshoz a legjobb egy minőségi kispárna.

A jó párnák, amiket érdemes megvenni:
A kétlegnépszerűbb bio-párna a gyapjú és a tönköly töltetű. ezeket mutatjuk be részletesebben.

A szivacsból készült, speciális hullámos kiképzésű, mosható párnák is megfelelnek, ha huzatuk természetes anyagból készült, de ezeket nem szabad hosszabb ideig használni, mint ameddig a szivacs tart. 2-3 év alatt elöregszik.
Gyapjúból készült párna: Reumaellenes, bőrbarát. Télen-nyáron egyaránt hasznos! A keletkező párát, nedvességet teljes mértékben elszállítja, így a bőrön keresztül lezajló méreg-kiválasztódás hatékony és intenzív. Mivel a test saját hőjét átveszi, így nem izzaszt.



További töltőanyagok, amik egészségesek: pamut, selyem és a kapok.

Ha tehát párnát szeretne vásárolni, inkább járnunk utána annak, melyik az, ami személyes igényeinknek a legmegfelelőbb.

A másik fontos kritérium a párnákkal kapcsolatban a töltet kérdése, ezt a témát még később alaposan boncolgatjuk, de fontossága miatt néhány szót azért ejtsünk róla:

  • Toll, pehely és félpehely: a hagyományos "nagymama" féle töltetű párnáina puha, hogy a feje szinte elmerül benne, de mégis jól tartja a fejet. Töltetét mi magunk tudjuk igazítani az eyéni igényeinknek megfelelően. Sajnos korunk népbetegsége az allergia miatt nem mindenki élvezheti ezt a kiemelt luxust.
  • Gyapjú: állati eredetű alapanyag, mely igen jó nedvszívó képességgel rendelkezik, képes akár súlyának az 1/3-át felvenni. Aki aludt már, akár egyetlen éjszakát is gyapjú ágyneműben, az tudja, hogy az érzés nem hasonlítható semmihez. A kényelem, a frissesség, csodálatos klíma az, amit a gyapjú töltetű párnák nyújtanak önnek.
    Szivacs: vízbázisú hővel kezelt szivacs, ami azt jelenti, hogy tökéletesen felveszi a feje formáját. Ez pedig biztosítja a tökéletes nyaktámaszt. Ez a párna szintén azoknak felel meg, akik az oldalukon alszanak. A régi kor szereleseinek darált szivacs párnákat ajánljuk, mely stabilan és kellően magasan tartja a fejet alvás során.
  • Poliészter: allergiásoknak a speciális eljárással kezelt poliészter (műszál) töltetű párnákat ajánljuk, melyek puhák, de mégis stabil tartást tesznek lehetővé, anélkül, hogy a párna kipúposodna, ami meggátolná a vér megfelelő áramlását.

A következő cikkünkben megismerhetik olvasóim segítséget kapnak a megfelelő paplan kiválasztásához! Tarton velem továbbra is...

Célunk, hogy interaktívabbá tegyük weblapunkat, ezért arra kérem, hogy ossza meg véleményét és gondolatait az adott témában.

Ön milyen párnával alszik? Szóljon hozzá és ossza meg tapasztalatait másokkal! (kattintson a szövegre)

 


 

Napfény Paplan lakossági webáruház
Lakástextil termékek közvetlenül magyar gyártótól

© 2012 Napfény Paplan-2000 Kft. - Minden jog fenntartva
3257 Bükkszenterzsébet, Ipar u. 1.
Tel.: 36/567-048 Fax: 36/567-030
e-mail:
webshop@napfenypaplan.hu

 

Napfény Paplan Csapata
skype:
napfenypaplan